Romet 125 Romet Z-125

Z motorowerami Romet spotkali się chyba wszyscy. Od 1948 roku produkowano w Bydgoszczy, Poznaniu, Czechowicach Dziedzicach rowery oraz motorowery np. Komar, Pegaz, Pony, Ogar, Kadett i Chart. Niestety nie wytrzymały kontaktu z zachodnimi i japońskimi producentami motoryzacyjnymi oraz zmian jakie właśnie zachodziły w naszej gospodarce tak wiec firma została zlikwidowana w 1998 roku. Spółka Arkus & Romet Group w 1999 roku zakupiła od  Romet S.A. Bydgoszcz fabrykę rowerów. Od 2007 rozszerzyła działalność o produkcje motorowerów i motocykli małej pojemności, są one produkowane w Chinach i składane w fabryce w Podgrodziu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na dzień dzisiejszy Arkus produkuje kilkanaście modeli skuterów, motocykli o pojemności 125, 150 i 250 ccm3 oraz Quady.

Motocykl którym jeżdżę jest Romet Z-125 z 2007 roku wiec jeden z pierwszych wyprodukowanych w Podgrodziu, o pojemności 125 ccm3 i mocy 10,6 KM wystarczającej do sprawnego poruszania się w mieście oraz dla mniej wymagających również na dalsze wojaże.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tak mała pojemność ma wiele zalet a główną jest spalanie na poziomie 2,2 L/100 km co przy pojemności zbiornika 14 litrów daje zasięg nawet ponad 600 km.

Poza drobnymi wadami typu brzęczący tłumik czy wibracje w okresie docierania (potem słabną) jest to motocykl niezawodny a jedyne o czym trzeba pamiętać to dość częsta wymiana oleju silnikowego co 2 tys. km oraz należy dbać o łańcuch który wytrzymuje dosyć długo jednak mocno się wyciąga.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Usprawnienia turystyczne które wprowadziłem w swoim Romku to:

-handbary -osłony dłoni przed deszczem i wiatrem

-elastyczny łącznik zamiast katalizatora oraz wymiana szpilek wydechu

-wysoka szyba

-podnóżki spacerowe

-kufer centralny oraz tekstylne sakwy

Motorek polecam z czystym sumieniem nie tylko dla początkujących ale także dla tych którzy po latach przerwy wracają do motocykli oraz dla ludzi którzy codziennie muszą tanio i szybko dojechać do pracy lub na uczelnię. Motocykl po niewielkich usprawnieniach może być także sprzętem turystycznym, ale raczej dla osób dla których nie liczy się prędkość a przyjemność z jazdy i oglądania pomału uciekających krajobrazów. 

Komentowanie jest wyłączone